söndag = peelingdag



okej, varje söndag försöker jag alltid med nån slags helstädning av kroppen, om man nu kan kalla det det, ministädning iaf. min version av helstädning är att vaxa ben, noppa ögonbryn, bada fötterna, frossa i hudkräm och sen på kvällen peela ansiktet med L'Oreal Refinish. jag vet att de är nå slags anti-age shit, men peelingen är skitbra! som inte för grov så att den river sönder huden utan det känns verkligen skönt och som att allt skräp försvinner! sen brukar jag lägga en ansiktmask som rensar porerna och sen använder jag Refinish efterbehandling som också är jätteskön, känns inte alls fet eller som att den täpper igen porerna igen.. helt klart värd pengarna är den, dryg är den också o eftersom man inte ska peela mer än 1-2 ggr i veckan med den räcker den med andra ord en evighet. bättre än allt billigkrafs jag prövat tidigare...



sen kör jag samma sak med hela kroppen, passar på att peela när jag står i duschen på kvällen, jag har som aldrig tid eller ork under veckorna att göra det, när jag kommer från gymet på kvällen vill jag bara duscha fort som fan och krypa ner i täcket i soffan innan man måste sova, vem orka vara ambitiös och peela då? därför är söndag min officiella peelingdag, är typ den enda rutin jag har som jag kommer ihåg & göra också, haha.. tror jag ska börja med att sola på söndagar också, dels för att man bländar ju för fan folk när man ser ut som mig nu och sen också för att min hy mår så mycket bättre av lite sol, har varit helt hopplöst på senaste, dels för att man blir torr såhär mot vintern men sen har jag uppenbarligen hamnat i puberteten igen, finnar som aldrig förr.. kul!



*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0