storstädning deluxe



jaha, då var det dags. nån gång måste man väl göra det. håll i er nu. jag ska storstäda!! alltså rubbet, dammsuga, dammtorka, skura, tvätta, sortera lådor och all annan jobbig skit. idag köket, imorrn världen!! eller ja, sovrummet och hallen.. sen ska jag och köpa mig en förvaringslåda imorrn till badrummet. för på onsdag ska den lilla tändsticksasken städas, plus att mamma och pappa kommer och hjälper mig flytta vägghyllan i vardagsrummet (hoppas jag), sen är det då dags för vardagsrummet på torsdag. jag måste göra såhär, alltså dela upp för att jag ska palla det. små mål. det är det som är grejen med allt.

ska du storsatsa på att springa ett maratonlopp måste du först sätta några små mål, en mil här, en mil där, innan du klarar hela kalaset. du kommer aldrig klara hela maran direkt. så är jag med städning, är så jäääävla tråkigt. men gör jag lite i sänder känns det ändå okej. ja nu låter det som att jag är en slusk, är jag inte. älskar att ha det städat och fint ikring mig. fråga dom på jobbet, mitt skrivbord är ökänt. men ni tjejer om nån borde veta att ibland vissa mornar kan det bara explodera. inget av det man tar på sig är rätt och tillslut ligger allt på golvet. osså står jag i en röra igen, väldigt omotiverande.

där är ännu en av anledningarna till att jag behöver en roommate, jag blir mer motiverad att städa efter mig, hihi. en sak att jag skräpar ner, men fan heller att nån annan ska få se min röra :P



sängen nu, är knäckt efter att städat köket, haha.. bara tre fjärdedelar av lägenheten kvar nu! men lol vilken tönt jag är :)

* ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0