dagens uttryck - phil-a



när du phil-ar nånting, exempelvis dig själv vilket är det vanligaste, sågör man en schysst dr-phil-insikt om nånting och sen börjar man gråta, skratta, fundera eller får panik. att dr phil-a nåt är ett tecken på att du ser på det programmet för mycket. hitta på nåt eget, skaffa en hobby. eller fortsätt och ha jävligt kul åt dig själv eller nån annan.



personen som först myntade detta uttryck var j. hon är förjävla rolig. i samma stund som hon sa det så insåg jag att jag också brukar phil-a mig själv emellanåt utan att jag ens visste jag gjorde det. brukar ju för fasen inte ens de dr phil (okej, det kan hända, men ytterst sällan). fantastiskt uttryck i vilket fall. ska ta upp detta med svenska akeademien tro jag bestämt..



ha inte bestämt än om jag ska hem till papi eller ut och ta en öl på stranden. får se om t fixar ihop nåt, annars blir det lung. innerst inne hoppas jag på det senaste. hade varit välbehövligt.



*ta taa*

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! :)

Allt bra?

2009-08-08 @ 23:21:27
URL: http://emmaeriica.blogg.se/
Postat av: B E A <3

Hoppas din dag har varit bra :)

2009-08-08 @ 23:28:17
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0