vardagslyx



vissa saker är vardagslyx för mig. egentligen jävligt töntiga saker, men ändå. det är ju oftast dom små sakerna i livet som betyder mest. i alla fall enligt mig. en så liten sak som att köpa sig en god glass att äta efter lunchen eller att gå och köpa en tidning efter maten och sätta sig på floras i solen och bara mysa en stund. det är lyx. sen tycker jag också saker som att mitt i veckan, helt utan anledning, skämma bort sig med skönhetsbehandlingar, ett fotbad eller nåt annat mysigt som bara är för mig själv. att få äta frukost i lugn och ro. duscha länge och smörja in sig med parfymerad hudkräm. ta på sig parfym innan man går och lägger sig. mintchoklad mitt i veckan. köpa hem snittblommor. tända värmeljus i hela lägenheten en måndagkväll. ta sovmorgon en morgon då jag är trött. gå in på en salong och köpa en ny hårspray. det är såna små, enkla saker som får mig att må bra och bli glad. töntiga saker. men va fan, det är man väl värd ibland också?



*ta taa*

Kommentarer
Postat av: Anna

Man måste uppskattat dom små sakerna i livet, de blir mycket roliga då.



jag ska ut på förrättningar på förmiddag torsdag, så jag vet inte vilken tid vi är tillbaka.

2009-08-19 @ 06:34:15
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0