jag läser tantsnusk



det är som roligt, jag är ju en bokslukare, och vi har ju tagit upp dehär med mini-biblioteket på jobbet. jag vet inte om jag generaliserar nu, men jag räknar norah robert till tantsnusk. inte fullblommad, men dock. det förekommer ju en väldans massa romantik, prinsen som gifter sig med en vanlig dödlig, heta passionerade kärleks-beskrivningar, den försvunna kärleken som kommer igen och dom lever happily efter after and so on. hm, kanske inte så mycket tantsnuskt, men en jävla massa dagdrömmeri om saker som sällan händer i verkligheten. men det är ändå dom böckerna på jobbet jag oftast kommit hem med. finns säkert minst 10 norah roberts-böcker på jobbet och jag har läst alla.. gör det mig till en tant? gaah, så jävla jobbigt, inte fyllt 25 än och jag har redan en medelålderskris!!




nog för att jag läser allt möjligt, men på jobbet är utbudet inte så stort. och jag är inte den typen som går på bibliotek eller en bokhandel och kommer hem med flera kilo böcker. nog för att jag hade kunnat, älskar doften av böcker. men jag är bekväm. måste hitta nån vettig läsning nu dock. gärna verklighetsbaserat eller faktabaserat. jag gillar böcker när man faktiskt lär sig nåt. jag har läst harry potter (ja jag är typ 10 år gammal egentligen) och det enda jag lärde mig där var en massa besvärjelser som inte funkar på riktigt. vilken besvikelse. vad ska man då läsa?



oh well.. tur att paketet kom då, för vädret var ju lika lite upplyftande som dålig push-up bh.. off we go to okq8.

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0