eklektisk



jag är en såndär person som inte kan säga om jag gillar en musikgenre mer än en annan. jag är eklektisk när det gäller musik helt enkelt. sen är jag väl också en jävla periodare när det gäller det mesta, vilket kanske är ett enklare sätt att förklara saker och ting på. ena stunden kan jag vara helt inne på skrik och skränmusik, nästa vill jag lyssna på techno eller likande med en massa dunka-dunka, sen hamnar jag i min ghettoperiod när jag enbart lyssar på gansterrap, och sen kan jag plötsligt sitta och lyssna på gammal motown-musik eller all-american-country. men nånting som jag aldrig varit är en person som kan fästa mig vid en grupp, jag gillar sällan och aldrig album av en enda musiker, jag har alltid varit en sån som köpt blandskivor (om jag nu köper skivor alls). visst kan man hitta vissa favoriter på b-sidor av skivor, men för det mesta så tycker jag att jag enbart fastnar för kanske 2-4 låtar på en skiva. men visst, vissa artister måste man ju bara ha hela albumen av, undantagen som bekräftar regeln



däremot så har jag vissa favoritartister, eller rättare sagt favoritröster. oftast fastnar jag för just rösten, en skön röst gör det mesta för en låt enligt mig. jag gillar, hesa, raspiga, djupa, sensuella, mörka röster. har inte heller alltid nåt emot röster som kan låta/vara otränade, gillar nästan röster som spricker lite. för det mesta. finns andra favoriter också givetvis.
frida öhrn - jolene.. det bästa av två världar


update: har hittat en ny hes favoritröst, robert pattinson. helt fantastiskt skön. varför får vissa allt? utseende, skådespelartaland, musikalisk talang and so on.. livet är inte rättvist ibland. det som mest inte är rättvist är att jag inte får gifta mig med han iofs.. tihi

*ta taa*

Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

tack tack. det är en av mina favoritringar. är faktiskt en nyårspresent från svärföräldrarna i vitguld med en stor brilliant.



grymt snygg blogg du har förresten. riktigt tilltalande!

2009-07-15 @ 22:35:10
URL: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0