hitlist - retro music



1. Bruce  Springsteen - Streets och Philadelphia
2. Cameo - Word up (Mel B från Spice Girls har gjort nån slags remake av denna också)
3. The Connells - 74' 75'
4. Deep Blue Something - Breakfast at Tifffany's
5. Take That - Back for good
6. Fun Factory - Doh wah diddy
7. Salt'n'Pepa - Shoop
8. Cher - Belive
9. The Luniz - I got 5 on it
10. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank



gaah... när jag kom till bokstaven t hade jag i princip fyllt listan för länge sen trots att jag dissat en massa sköningar ändå. finns hur mycket som helst sköna låtar. laddade för länge sen ner en skiva som hettre retro, nån som lagt ihop en massa hits genom åren. nostalgi. varför glömmer man alltid alla gamla bra låtar? när man hör dom igen kan man ju texten utantill, men namnet försvann för länge sen. lyssna och ta en trip längs memory lane. i princip alla låtar man fastnat för genom åren hänger ju ihop med en känsla, en person, en upplevelse, en resa eller ett underbart minne. man ska ju alltid blicka framåt sägs det, men ibland måste man tänka tillbaka och minnas alla fina saker som varit. i like.



snart dags att bli fin. ska och skämma bort mig själv på behandlingscentret som sagt. känns redan bättre trots nederlaget i fredags :) har i övrigt en skitdag, vill helst lägga mig i fosterställning under skrivbordet och gråta en skvätt.

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0