läder på engelska heter inte skin



var och småhandlade lite på lördagen med syster (när vi väl kom upp ur sängen dvs) blev en skinnjacka åt oss var. vi är så fjantiga dessutom. förra året köpte jag en brun skinnjacka från VILA, elin köpte en svart. och nu; jag köpte en svart skinnjacka från VILA, elin en brun. löjligt. men ändå kul. kuligast var när jag skulle göra nån snygg översättning om att jag "bought a black skin-jacket, la-di-da" helt genomtänkt är man ju inte alltid. och jag som hade MVG i engelska. i all engelska. ända sen vi började få betyg. nåja, dom på jobbet lurar jag ialla fall. j frågade häromdagen, efter jag tagit nåt samtal med en amerikansk kille, om jag bott i usa eller england, varför jag pratade så bra engelska. ha! om hon bara visste vilka floskler man häver ur sig.. genomtänkt var det ja.



men jackan var snygg, tror jag kommer älska den lika mycket som jag älskar min bruna. hittade dock en annan snygg på bik bok med skärp i midjan. men den hade skum krage och gick på typ 1700 kronor. fast provar jag den kommer jag säkert älska den med. ska nog hålla mig från stan i en vecka eller två..



tråkar på jobbet. paus för kaffe. men inge kul ändå, min mail-kompis vägrar svara. syster, ta åt dig!! ;)

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0