dagens uttryck - dog gonnit


dog gonnit har ungefär samma innebörd som god dammit, shit eller shoot. det vill säga lite snällare svordomar. jag gillar det, nästan lika mycket som jag gillar andra gamla, töntigta, versioner av svordomar som har gjorts om för att bli lite mer barnvänliga.


borde tvätta ikväll, men är så inte sugen. tänkte jag skulle hinna läsa ut new moon innan torsdag också så jag funderar på att hoppa i duschen och sen inta sängläge. men jag lär väl bara somna, är helt dimmig redan nu. blir inget vettigare ikväll, sitter och googlar resor och planerar shopping med syster. visste ni att det går flygplan mellan umeå och luleå och sedan vidare till stockholm? och inte ens små propellerplan, stora plan tydligen? jag tror det när jag ser det!


*ta taa*


Kommentarer
Postat av: Anna

De går sådna plan mellan också mellan kiruna-umeå- stockholm, stora propeller plan=) De har jag åkt någon gång=)

2009-11-17 @ 21:41:51
URL: http://smultronet1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0