där går min gräns


-6° nu och där går min gräns. stor-bracka-vinterjackan åkte fram i morse. jag vägrar frysa, detta till trots att jag är en väldigt varm människa (både temperaturmässigt och som person om jag får tycka till själv *blink blink*) och sällan fryser. men ska man spatsera till jobbet är det inte kul att frysa bort örena på vägen, så då är det viktigt med en varm, ordentlig jacka. min brukar få alternera som handväska också, finns mer fack och sällen att gå vilse på i min jacka än det finns i pans labyrint. hittar fortfarande saker som försvunnit i den jackan. gick lite ärenden på lunchen också, och ta mig tusan, det var lika kallt ute fortfarande. nog för att jag vill det ska vara kallt och vinter, det är mysigt. men det är fan jobbigt när man inte riktigt vant sig vid kylan än.

gåsen håller än, mitt bästa köp nånsin! var ju lite otrogen förra året och införskaffade mig en fjällröv - nej förlåt, fjällräv - men den jäkla "röven" har ju inge bra ställen att gömma saker på!
*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0