helgens godispåse

 


fick ju lite saker av mami igår. det verkar för det första som att hon vill att jag ska börja baka mer och göra söta små mackor och packa in dom så jag kan ta med på jobbet. fick stjärnformade muffinsformadr, bakpapper, zip-påsar och smörgåspapper. vilket jag aldrig hade köpt själv, men sånt som är bra att ha. fick även ett par nya käcka rosa diskhandskar, mina andra hade ju fått checka in. men nu är mitt cerise-gråa kök komplett igen. sen fick jag såpa som tydligen ska dofta gotti-gott-gott och en bok om fläckar (jag är ju en dummel när det gäller spilla så det var ju befogat), sen fick jag en fläckpenna. den är jag mest exhalterad över, man ska tydligen bara kludda lite på fläcken man fått, behöver inte tvätta efteråt så det är ju en bra lösning för mig som inte älskar att tvätta varenda dag. sen fick jag en fin-fin glasskopa. inte för att jag nånsin brukar hinna skopa upp nån glass och göra det snyggt, äter mest ur buken (varför dra ut på det lixom?). fast man äter väl med ögonen också, men jag tycker b&j-burkarna är fina så det funkar det med enligt med. tack lilla mamma.

så nu är det väl bara att börja bli lite mer huslig och baka, tvätta, städa och kollra. börjar med garderoben som fått vänta ganska länge nu. sen tänkte jag belöna mig själv med lite glögg. första advent, inte länge kvar nu! har ju dessutom kommit lite kyla nu, yey!


*ta taa*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0