att man aldrig lär sig



koma igen då. tacopaj denna gång. är världens busenklaste recept och det går att variera på miljoner sätt.

- pajdeg
- 500g köttfärs
- 1 förp tacokrydda
- i påse riven ost
- nachochips med ostsmak
- creme fraiche mexican-chili
- creme fraiche vanlig


antingen gör man en egen pajdeg, eller köper en pajdegsmix. knådar ihop den historien och plattar ut den i en form och upp längs kanterna. stek köttfärsen precis som vanligt när man gör tacos. lägg ut nachos i botten på pajskalet, häll sedan över köttfärsen. smula lite nachos över köttfärsen och bred sedan över creme fraichen med mexican-chili smak över det hela. strö ost över detta och skjuts in i ugnen i 200° i ca 20 min eller tills den fått fin färg. servera med vanlig creme fraiche och lite grönsaker. snabbt, enkelt och gott.



jag och d åt oss galna på denna paj i olika varianter. ibland smulade jag nachos direkt i köttfärsen. idag skippade jag riven ost helt. ibland byter jag ut mexican-chili mot smältost. bara fantasin sätter gränserna, utmärkt för mig som är allergisk mot recept. koma i soffan nu.



*ta taa*

Kommentarer
Postat av: Sara

Det lät gott, ska prova göra det nångång :-)

2009-08-14 @ 21:20:12
URL: http://kexet.blogg.se/
Postat av: jossan

tack <3 hihi jodå ;) det kan hända :D allt bra med dig? GODNATT



KRAM

2009-08-14 @ 22:23:34
URL: http://ligon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0