bara vanligt vatten



jag är ju en vattenslukare av rang. jag har alltid tre stycken 50cl flaskor stående på skrivbordet på jobbet som jag tömmer varje dag. sen dricker jag säkert två till när jag är hemma, plus allt vatten jag dricker när jag tränar. man ska väl bara dricka ca 2-3 liter vatten per dag, och det mesta får man ändå i sig via mat och liknande. vuxna, friska människor behöver normalt bara dricka vatten när de är törstiga. men i extrem hetta eller när man tränar hårt behöver man oftast dricka lite extra, sen är det bästa alltid att lyssna på kroppens signaler. risken med att dricka för mycket vatten är ju att kroppen lakas ur på mineralsalter. i värsta fall kan vattnet dessutom gå ut i cellerna (för kroppen kan bara göra sig av med så mycket vatten), vilket leder till att hjärnan svullnar och blodtillförseln stryps och sen kan du trilla av pinnen. så mycket vatten dricker förhoppningsvis inte jag. men är man orolig över att man dricker för mycket kan man alltid komplettera med lite extra salt mat eller likande. bara för att mycket vatten är bra betyder det inte att ännu mer är bättre.


*ta taa*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ah, nä trilla av pinnen vill man ju inte göra. De tror jag inte du gör. Du kanske äter mycke salt eller så?? Är du törstig, eller dricker du bara av gammal vana? Jag körde nån detox för knappt ett år sedan, då skulle man dricka detoxjuice som man blandar med 1,5 liter vatten, de skulle man dricka under hela dagen plus vanligt vatten. Man blev ju mätt på allt drickande... Huvaligen.

2009-12-02 @ 12:17:13
URL: http://kuticsnormark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0