när inspiratonen återvänder



har för många många många år sen hitta nån lite beskrvning om hur man gör LP-skivor till skålar. hur läckert retro som helst att ha en skål som är en gammal LP-skiva. anledningen till att jag inte gjorde nån då var att man vill ju inte sabba nån schysst skiva. fick sen reda på att min kära fader trots detta slängt bort en massa gamla skivor!! hur kan man göra nåt sånt!? LP-skivor är ju det bästa. åtminstone en eller två hade jag ju kunnat få att experimentera med. nu är det ju bara dom braigaste skivorna kvar i pappas och mammas samling. så då måste det ju vara ödet att jag flyttade i ett hus som har ett musikcafé som ochsäljer gamla LP, EP och stenkakor. när inspirationen (och tiden med för den delen) återvänder ska jag gå och hitta nån gammal kass skiva där och göra ett fruktfat. är busenkelt att göra, man behöver bara några gamla skivor, varmt vatten, några skålar i rätt storlek och lite tålamod (för det har ju jag?) :)



sitter kvar på jobbet och äter en risifrutti. syndade ju med en långlunch för att skämma bort mig själv lite så jag blir kvar här en stund. min lilla pappa fyller för övrig år idag. han är så rolig!! mailade han för han svarade inte i telefonen. och man får alltid så roliga svar från han :) tack pappa för att du förgyller min vardag! sitter emellanåt och rent gapflabbar åt de videos han skickar på mailen, hysteriskt.



*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0