julpaniken


idag har baskemig allt pynt som går att hitta åkt upp på jobbet. vilket får mig själv att få en lätt julhysteri. vet inte ens vart jag packat undan mitt julpynt. men börjar väl i vilket fall vara dags att fara och pyntshoppa med pappa igen. förra året var ju en spännande upplevelse minst sagt. och jag behöver faktiskt en till ljusstake tror jag. får väl pallra mig hem efter träningen och gå på upptäcktsfärd på vinden. är ju fruktansvärt mysigt med julpynt i och för sig, men det känns ju lite epigt när det regnar ute typ. typiskt tråkigt. nåja, om tomtarna kommer fram så kanske snön också gör det..



delade förresten med mig av ett adventsknep till j idag på lunchen. jag plockar fram min fina, fina glöggryta och skvätter i litegrann och sätter ett ljus under. då börjar det lukta glögg i hela lägenheten och julstämningen brukar infinna sig. man behöver ju inte köpa dyraste blossaglöggen på systemet, utan kan ju bara köpa nå billig skräpglögg på willys att elda med. enligt mig är glögg lite för sliskigt för att dricka mer än kanske två gånger om året. men luktar på det, det gör jag gärna hela tiden. så en skvätt i pannan lite då och då och lite eld på det hela passar mig utmärkt. glögg får mig för övrigt osökt att komma ihåg att catch i veckan borde komma ut med sin nya smak, kanel kardemumma. för er som snusar menar jag. en annan har ju lyckats stå på sig. sen att den kallas catch cozy, är inte det bara för underbart så säg?


*ta taa*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Den där drycken rinner som balsam ner för strupen ;)

2009-11-26 @ 15:04:54
URL: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0