marängtårta


botten:
4 äggvitor
3 dl strösocker
4 droppar ättikssprit

vispas 10 minuter sedan blandas 3 dl rice krispies ner i marängsmeten. bred ut smeten på pappersklädd plåt och grädda mitt i ugnen ca 1 timme i 150o C.

kräm:
4 äggulor
1 dl strösocker
1 dl grädde
2 tsk potatismjöl

sjud ihop till den tjocknar och låt svalna något. smält 125 g smör och rör ner i krämen. dela sedan botten (eller gör två  bottnar) och bred krämen på ena botten och sätt sedan på den andra. garnera med vispad grädde och bär eller frukt. ta-dam! världens godaste marängtårta, typ 27 miljoner kalorier rakt på rumpan, som hittat!
totally awesome tårta, å har fyllt år och bjöd oss på den i förra veckan. fan det har aldrig varit så svårt att hålla nere på gosaker som sen jag började här. alltid är det nåt.  var vaken i ottan i morse, huga. sovit knasigt. sen kom hantverkaren och överraskade mig. mye nu. men längtar ändå hem till mitt lilla hem därhemma även fast köket är kaos, vardagsrummet är så mysigt så det väger upp för det mesta.
*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0