en bild säger mer än tusen ord..



det kan förklara mycket, få en att minnas oändligt, locka fram känslor man trodde var borta. men musik kan väl göra samma sak? det är otroligt hur mycke känslor musik kan få ur en enda låt egentligen. det finns tusentals låtar oavsett för vilken humör man är på. låtar som tvingar fram minnen man inte ens visste fanns. musik som säger allt så mycket bättre än man själv hade nånsin kunnat få ur sig och beskriva. är väl kanske därför vissa musiker blir så hyllade, för att dom kan fånga det merparten av oss människor känner och få ner det i text och toner. det otroliga är att långt innan jag visste hur jag kände så hade nån redan känt samma sak och gjort det till musik. ibland undrar man om inte låten var skriven för just en själv. hur skulle dom annars kunna veta exakt hur jag känner just nu? kusligt..



eva cassidy - fields of gold



om du bara visste varför denna låt har fastnat, då hade du kanske inte gjort som du gjorde.. men hur skulle du kunnat veta?



är nästan färdigbakad nu, fan blis som stolt över mig själv. kanske finns hopp för mig med :) var förresten på stan idag efter jobbet och inhandlade lite små-stuffs till torsdag, ska experimentera lite med ögonen tänkte jag, visar sen. hittade en jättesöt leopardfärgad knytblus, fast den var lite stor :( men ska hiva fram symaskinen och göra under med den tänkte jag.. tror det blir skitbra. hittade mitt franslinne idag, men i en gigantisk storlek. kunde ha den, men fatta snygg jag hade varit om jag fick den i 36 istället :( har lagt undan den, vet inte vad jag ska göra. den var verkligen jättefin och jag kan nog komma undan med den större, men jag vet jag kommer störa mig på det.... faaaan!

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0