festlekar och elvis



eftersom jag är sjuklig så får ju jag vara hema och tråka på en lördag.. vilket innebär att jag osäkt kom in på att börja fixa sånghäftet (bätre sent än aldrig) till julfesten på torsdag. har dragit igång lite eurodisco och smuttar vin. ja så sjuk är jag inte att lite vin inte piggar upp :P hitta iaf massor med sidor med partylekar, släpande nämligen fram min mapp med småt och got, vilket innebär att jag hittade alla gamla nolle och phörashandböcker. i phösarhandboken har jag skrivit en lista på massor med förfestlekar. men eftersom mitt minne är lika pålitligt som en mytoman så var jag ju tvungen att googla samtliga lekar för att minnas hur man gjorde dom. ja herregud säger jag bara, i n n a n jag kommer få nån på jobbet att leka dessa :) dock spelar väl torsdagen lite till min nackdel, samtliga ska jobba på fredag så dricklekar är ju inte att rekommendera skulle jag tro. fast hade vart kul att få småtanterna lite berusade, tror att lena och eivor skulle vara kalasroliga. dom är mina absoluta favoriter på jobbet :) det roliga är inte bara deras rediga piteå-dialekt utan även att vi gillar som samma saker, typ stickning och skor, ja jag är en gammal gumma fast i en ynglings kropp. enough said. sen att lenas karl heter eilert är ju kanske det roligaste nånsin. han ser visst inte ut som eilert pilarm, men ändock :) fan nu tappa jag tråden igen, festlekar var det.. väcker minnen. ja herregud. ska nog leta vidare och fnissa lite åt allt tokigt vi gjorde under phösartiden.



*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0