manikyrbehov



efter jag tog bort förstärkningarna ser mina naglar bedrövliga ut. korta och svaga, hemskt! försöker få dom att må lite bättre nu så nu kör jag en intensivkur med depends nagelvård.

samliga dessa finns på de flesta ställen där det säljs kosmetik, jag handlar oftast dem på parelle eller åhlens. jag börjar alltid med att tvätta händerna med varmt vatten och tvål och borsta nagelbanden och under naglarna med en nagelborste. sen sätter jag en droppe sesamolja på varje nagel (3) och låter dem vara ett tag innan jag masserar in och petar bak nagelbanden. sen sätter jag en klick nagelbandscreme (2) på samma sätt som med oljan och masserar in. när det har fått gå in ordentligt i nageln och händerna lägger jag två lager siliciumstärkare (1) som tydligen ska stärka och ge nageln kraft, nåja. sen avslutar jag med ett lager mulitlack (4) för glans och för att skydda nageln mot dagligt slitage.

nagelbandspeelingen (5) och ridgefillern (6) är mina kommande inköp. nagelbandspeelingen för att ta bort döda hudeceller och linkande på nageln och ridgefillern för att jämna ut nageln, ibland får man ju gropar och steck osv på nageln, för att få en jämn och fin finish på nageln innan man lägger på nåt snyggt lack överst.



ska packa ner min sjuka lilla rumpa i soffan med en film, eller sju, nu..

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0