nördvarning.. igen



har diskat och städat hela förmiddagen. släpat ut mina 23 kilo med reklam. jag svär! det är nån slags konspiration dehär, snubben som delar ut reklam i mitt hus han lägger en laddning reklam i min låda på vägen upp i trapphuset och en laddning på väg ner. jag håller på att drunkna i reklam. och det värsta är att jag kan inte sätta en sånhär ilsken "ingen reklam"-skylt eftersom jag tycker det är lite mysigt med reklam. alltså inte coop och maxi reklam utan när man får från rusat, ikea, åhlens, onoff och såna ställen. sån är rolig. men vette fan om de uppväger de övriga högarna med reklam. reklammakarna håller sakta men säkert på att öka papperstillverkarnas inkomster. finanskris my ass, bara den reklampappersmängd jag får måste ju sysselsätta ett mindre lands totala arbetsdugliga befolkning? våldsamt slöseri med resurser tycker jag, pappret alltså. tur att det mesta går att återvinna.



appropå nördvarningen så är det tönt-linda som lyssnar på harry potter och fenixorden på ljudbok medans jag diskar. är en sucker för dom böckerna, läser dom varje sommar medans jag ligger på mammas och pappas baksida och solar. det är som en tradition. vid dehär laget kan jag läsa förtrollningar bättre än harry potter själv, han sku inte ha en suck om han mötte mig i en mörk gränd :P



*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0