dagens uttryck - salta macker



salta mackor är ett uttryck man använder när man ser någon ska har snygga skor. ska ursprungligen ha myntats av en 40-talist uppväxt vid skanstull som sade detta då han fick se sin sons nya skor. går i samma anda som övriga eken-uttryck som att skita i det blå skåpet, vara risig i barret, dra på trissor, slang med halka, taskigt me flås i höger dojan och så vidare. ska gärna uttalas med så kalla d eken-svans; salta macker (mackor), dra på trisser (trissor).



o appropå skor så har jag än så länge klarat mitt mål att inte köpa några denna månad (än så länge) men jag tycker ju givetvis att denna regel ska kunna strykas tillfälligt om jag hittar nå stjärnor i magaluf. och som pricken över i:et idag så har mina böcker äntligen skickats. det värsta är bara att jag komma hinna få dom innan jag åker, men ska fanimig  i n t e  ta med dom utomlands. även fast jag vill :P det bästa är ju att ligga på beachen med en solhatt och en bok och grillas..



*ta taa*

Kommentarer
Postat av: Fru Sessan

Tack så jättemycket! Undrar vad man gör med sin brudklänning efter bröllopet! Tittar till den lite då och då och fnissar =)



Det är så svårt att välja bilder! Älskar ju alla! Har lagt ut fler bilder från bröllopet nu oc det börjar bli dags att välja en bild till förstoring, vilken tycker du nu?

2009-08-13 @ 12:30:55
URL: http://sessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0