late birthday


vi har firat mig lite idag i efterskott. tack gud för en mamma som läser bloggen, fick en hel skål med massa favoritgodis. yey. och sen fick jag ett helt underbart guldarmband med berlocker på som till hört min mormor, som sen gett det till mamma, som sen gett det till mig. vi satt och fnulade och kom fram till att armbandet är från 1958 eller nåt sånt bisarrt. en av berlockerna har dessutom tillhört min gammel-mormor, vilket är den person jag är döpt efter. linda maria. eller egentligen hette hon teo-linda maria, och jag har alltid varit sur för att dom inte döpte mig till teo-linda. linda är ett sånt tråkigt namn, det enda smeknamn man kan få är binda. jag hade mycket hellre kallats teo. men man får väl inte allt. fick en gulleväska som varit min mormors, har tjatat om den hur länge som helst, men både jag och mamma trodde den hade slängts när mormor dog, men icket. vi kågströms sparar allt. och appropå spara så fanns originalasken till armbandet kvar. that's an oldie. luktade som de riktigt gamla böckerna på biblioteket. fick sen en drös med pengar också, duktig som man är på att önska sig saker. ska invänta sagan om ringen nu. komma vara död imorrn på jobbet.


*ta taa*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0