pappa



min gullepappa. min pappa är bra på att måla. han är uppfinningsrik. har skrattar jätteroligt. han är en jävel på patienser och andra kortspel. har är grymt irriterande att spela monopol med (men ändå ganska kul). han älskar herman lindqvist. han läser mycket. han är bra på att maila roliga saker. han är söt. han tror man inte ser vad han håller på med även fast han avslöjar sig själv. han snarkar. han har en söt mustach. han har varit sjörövare. han är duktig på att bygga saker. han var jättesnygg när han var ung, och jättefin i helskägg. nu är han mer stilig. han är läcker när han har slips och kavaj. han gillar bubbelplast. han läser helst historiehöcker. han gillar gamla westernfilmer. han kollar alltid lustiga gamla serier på tv:n. har är bra på att fixa i trädgården. han har grått hår, gröna fingrar och ibland en röd näsa. han är lik sean connery. han är en bra pappa. han släpper väder i farstun. han kan prata pit-bondska om han vill. 1han kollar lite konstigt på mig ibland, men jag tror det bara är för att han är lite skelögd. han gillar jägermeister men är svårbjuden när man väl har med sig en flaska. han äter mackor med massor med ost, och just nu plommon i mänger. han är lite nervös över att gå i pension.  han har en söt men underlig näsa. han är min pappa, han är allt och lite till. och jag älskar han för det.



*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0