fixa jeansen



för dom roligaste orginellaste jeansen är det bara att dra fram fotfilen och fixa det själv. har gjort det på massor av mina jeans som jag tyckte behövde piffas upp. det första som behövs är en fotfil, går med vilken som helst egentligen, vanligt sandpapper skulle funka bra också. men jag har kommit fram att jag gillar dom av modell metall bäst.

sen givetvis ett par jeans du vill piffa. sen är det bara att börja nöta med fotfilen tills du fått önskat slitage. sopa inte på för mycket bara utan kolla av gradvis så att du inte slutar med att du filat upp hela byxorna och tyget är så svagt så det går sönder helt och blir pannkaka. det är bäst att vara lite försiktig så man inte förstör trådarna som går tvärsöver. då slutar det bara med att man står med ett stort hål, och ingen snygg slitning (som skulle kunnat vara naturlig).
lägger man jeansen i veck eller har nånting utstickande under kan man skapa snygga mönster och linjer också istället för att nöta ett hål rakt igenom. det är bara att testa sig fram. ett tips är väl kanske att börja med ett par gamla jeans som test, så man inte sitter med sina snyggaste dyraste fornarina i trasor :P


har mina nya fina bruna skor på jobbet, småtårna har lite svårt att andas. men i like'em! funderar på om jag orkar gå på systemet nu eller om jag ska gå imorrn.. hm. spinning efter jobbet iaf, får se hur långt orken räcker sen.

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0