orange måne



på väg hem från jobbet idag var månen hur vacker som helst. alldeles sådär orange-mysig mot den mörkblå himlen. helt otroligt. luleå är en ganska fin plats ändå. när jag bodde hemma hos mor och far kunde jag knalla ner på isen och sätta mig i en snödriva och bara stirra på norrskenet. samma på somrarna. ute i stugan finns det absolut inget skönare än att ligga på bryggan eller altanen och kolla på solnedgången. och när det är sådär vindstilla, inte en krusning på vattnet och det känns som att solen aldrig ska försvinna borta i horisonten, då kan man verkligen känna lugnet. finns få platser på jorden där man kan uppleva en blodröd/orange måne, norrsken och ändlösa solnedgångar sittandes på samma ställe.



har varit och tränat nu. var skitpeppad under passet. vart mindre peppad när jag kollade pulsklockan efteråt. men det känns ändå som att träningen ger resultat. jag mår bättre, jag sover bättre, jag känner mig bättre när jag får träna som jag vill. funderar på att sätta upp ett träningsprogram i gymet också, saknar det som fan. men vette hundan när man ska hinna det? ska man få ihop ett bra, lagomt, pass för alla muskelgrupperna måste man ju träna minst 3 gånger i veckan. och var ska jag hitta den tiden? det måste ju bli innan spinningen och då måste man ju gå typ 15 från jobbet varje dag. hatar träna sent på kvällarna. är så tråkigt att komma hem då, bara duscha och sen sova.. får fundera på hur jag ska lyckas lösa dehär. får kanske nöja mig just nu med att klämma in ett till bp-pass i veckan. light-versionen av att bygga muskler :P



har precis gjort samma som chefens son. elle ja nästan, jag skar inte riktigt av mig toppen på tummen med en sax, jag valde pekfingret istället. varför ska jag vara så jävla klantig för? är ju ingen annan som är det :´( forsar blod i mängder gör det också och jag har inga tryckförband eller blodstoppande. kommer jag inte till jobbet imorrn hoppas jag a eller m reagerar och kommer för att kollar så jag inte förblödit... ont gör det också. vill att nån ska ta hand om mig. bu hu!

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0