hårinpackning



tips i vintermörkret för oss med torrt hår. hemmagjord hårinpackning med avokado och majonäs, eventuellt lite olivolja eller citronjuice. låter som en saftig macka, men det gör under för håret :)




1 avocado

3 dl majonäs


mosa avocadon med en gaffel och blanda väl med majonäsen. massera in i handdukstorkat hår och täck med en plastpåse och en varm handduk. låt verka i 20 minuter, tvätta sedan ut blandningen med ditt vanliga schampo.

för extra torrt hår: lägg till 2 msk olja. värm denna lite innan den blandas i.

för fett hår: blanda i 2 tsk pressad citronjuice.



ärligt har jag inte testat den än, men är i en pyssel fas så ska göra det imorrn tro jag. har inge majonäs hemma, hm. vem har det egentligen? vad ska man ha sånt till? men ska hem till mor och far och plundra kylskåpet på majonäs, haha. men det enda jag kan tänka mig är att man måste tvätta håret noga efteråt, vem vill gå runt och lukta avocado lixom..



tänkte börja se en film, men jag tror jag ska hoppa den och bara lägga mig.. har varit en såndär tung dag idag, känner mig knäckt och bruten.

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0