sånt gör min dag



pratade i telefon med världens gulligaste kvinna nyss. sådär überpositiv och jättetrevlig. hon hade nog den värsta sortens mundiarré men det var jättetrevligt. hon pratade på om att man borde inte vara så negativ och varför man alltid ska påpeka de negativa sakerna i samhället och att man istället borde berätta för alla man pratar med om vad de gör positivt och ge dom en komplimang istället. och inte för att tuta mitt eget horn, men sen skröt hon över att hon tyckte jag var så himla trevlig och förklarade saker och ting så bra och sakligt så att man verkligen förstod vad jag pratade om, istället för vissa som förklarar saker alldeles för invecklat och byråkratiskt. och det gjorde verkligen min dag. mer positiva människor åt folket säger jag bara.



pröva det själv. ge alla du träffar minst en positiv komplimang eller liknande varje dag. en sån liten grej kan betyda oerhört mycket. bara ett vänligt ord. det kommer man långt på!

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0