viva la p3



sis har börjat lyssna p3 på jobbet. och jag har då börjat göra samma, börjar vara lite less på min playlist på youtube. och det var ett vinnande drag kan jag säga, prankcalls är ju kanske hur kul som helst. satt och fnittrade som en vansinnig nyss, klart mycket roligare att jobba nu.



nu har dom dessutom en diskussion om huvida registrering av personer som gör aborter kommer påverka en kvinnas beslut att göra abort eller inte. tydligen ska anledningen enligt artikelt vara att de lättare ska kunna följa upp eventuella komplikationer vid aborter och hur de förbättra det  förebyggande arbetet och liknande. ganska intressanta saker ändå, jämfört med the voice som visar onödiga saker från japan lixom. nog för att det också är kul, men det känns ju trevligt med en lite mer intellektuell diskussion. men jag är lite osäker på hurvida jag tycker att det ska vara krav på detta eller om det kanske ska vara valbart i fall till fall? gaah, denna diskussionen kan ju bli hur lång som helst.. ska pappan också registreras då? kränker registreringen den personliga integriteten? varför ska aborter förebyggas (är ju inte alltid de är till följd av slarv med kondomer eller rent ut av istället för att använda preventivmedel, det kan bara ha skett något som gör att tidpunkten blir helt fel)?  mycket nu.. krävs nog mer än en fikarast för att kunna skriva ett vettigt inlägg och ta ställning, får väl se om förslaget går igenom eller inte överhuvudtaget.



*ta taa*

Kommentarer
Postat av: Anna

jag lyssnar bara på p3 så mhycket bättre än de andra reklamkanalerna.



ja, vi får ta en lite träff inför resa, kul de ska bli!

2009-07-20 @ 11:10:12
URL: http://smultronet1.blogg.se/
Postat av: [lisa bjernhagen]



tyck till om mina utlagda sångklipp vetja! > http://anewkindofmetal.blogg.se/category/my-songmaterial.html vore guld :)



- här hittar du till min youtube där du kan lyssna på mer och bl.a vårat band vi snart spelar in med! http://www.youtube.com/user/s0adlisa

stay update!

2009-07-20 @ 17:03:42
URL: http://anewkindofmetal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0