min pyssliga sida kommer fram



jag är ju en hamster utan dess like, sparar all möjlig skit, vilket var tur för en gångs skull. när vi var på stranden med lillstumpan brände jag mig lite på axlarna och ryggen, så dagen efter lyckades jag gräva fram ett gammalt linne. sen i lördags när vi låg på stranden fick jag en snilleblixt: istället för att klippa av linnet till en magtröja som jag tänkte först, så tänkte jag fransa till det lite indian-style. var en söt klänning som jag hittade på gina i fredags som gav mig iden. busenkelt dessutom.
steg ett är att hitta ett gammalt linne (eller köpa ett nytt) du vill göra om. detta (1) är en gammal sak från jc. det första du gör är att ta på dig det och mäta hur långt upp du vill fransarna ska gå. markera detta försiktigt på sidan av linnet. mät hur långt det blev, i mitt fall 14 cm från nederdelen av linnet. vänd det sedan ut och in och markera längs hela vägen (2) så du vet på ett ungefär hur långt du ska klippa. sprätta sedan upp fållen på nederdelen av linnet (3). börja sedan med att klippa bort sömnsmånen på sidan av linnet (4). sedan klipper du fransarna i lagom bredd, jag valde 1 cm breda fransar. utgå från mitten och jobba dig utåt kanterna. när du är klar drar du i de klippta fransarna för att få dem att rulla ihop sig (5) dra inte för hårt, om du gjort smala fransar, så dem går av. klart!! sen kan man styla det lite som man vill. jag hittade inte min lilla pärllåda här, har uppenbarligen packat bort den nånstans. men jag tänkte trä på pärlor på varje frans och sen fästa dom genom att göra en knut längst ner på fransen. så det sprakar lite när man går :P lycka till!!



*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0