underbara badkar



har just legat i badet, ett långt skönt bad. det jag saknar mest med att bo i hus är just badkaret, i mitt lilla badrum ryms inget sånt (även fast jag har ett på vinden, men jag ser inte i vilket universum det har kunnat gå att få in i mitt badrum). att tappa upp vattnet, tokvarmt så man nästan inte pallar kliva i, sen ligga och svettas ett tag innan man tömmer ur och fyller på med kallt vatten, ja alltså inte svinkallt, men så att det blir svalt och skönt. och sen bara ligga och filosofera.


visserligen. sen när jag klev upp ur badet, och hade pysslat klart och blåst mitt hår, och kommer ut i hallen så minns jag igen varför det var så skönt att flytta hemifrån. så obotligt töntiga föräldrar är alltså, dom ska vara äldre och visare än oss, men deras diskussioner och argument är fan på en 5-årings nivå. patetiskt.



nu ska jag somna ifrån denhär skiten. punkt slut.

*ta taa*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0