hitlist - favoriter


här kommer mina fem basfavoriter vad gäller ögonskuggor som jag inte klarar mig utan. dessa fem basfärger borde vara ett måste i allas sminkväska, beige, brun, svart, guld och vit. då är du som set for life. märke är oviktigt, jag tycker ofta att det inte är de dyraste märkena som är bästa kvaliten. har ju en förkärlek för MUS-smink. har försökt hålla mig därifrån (kom hem häromdagen med ytterligare en puderpuff, som om jag behöver det?), men varje gång jag går dit slutar det med att jag går in där nästa dag igen, och nästa, och nästa.. ja ni förstår. stackars lilla knäppa flicka. nåja, here goes:

1. M/S vanilla (MUS) - använder den som grund varje morgon på ögonen, oavsett om jag ska bygga med nån till färg eller bara köra au naturel.
2. M/S ghetto (MUS) - ljust brun färg, perfekt att förstärka hm.. the crease? vad heter det på svenska? som dendär skarven precis ovanför ögat? för som att skapa en djupare look, om man som mig har obefintliga ögon så ger detta illusionen att de är större.
3. M/S pollution (MUS) - mörk, mattsvart färg, ett måste för att göra sotade ögon eller bara förstärka och mätta din eyeliner.
4. glow in the dark, golden glow (H&M) - mer ett guldigt pigment än en ögonskugga, väldigt flygit, men klockrent att blinga till ögonen med, glittrar lite extra i ögonvrån med denna.
5. eye shadow satin, frost (FOB) - en vit, lite glittrig skugga. den bästa att använda för att highlighta precis på benet under ögonbrynen för att öppna upp ögonen - eller bara skugga runt ögonen i kombination med vit eyeliner för att se mer vaken ut.
*ta taa*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0