ge mig höst


glad i hågen skuttade jag upp i morse. orsaken? det såg höstigt och kyligt ut ute så jag hoppades på en mysdag inne i en stor kofta med en varm kopp kaffe på skrivbordet. när jag kommer ut så kändes det okej, ända fram tills jag kom i solen. då fick jag ta av mig för att det blev för varm. va i hels..? jag vill ha höst, jag vill ha kyla, jag vill ha mörker. jag vill ha min mysperiod innan det blir blött och kallt och snöigt. hatar mellanperioder. ge mig gula löv och linbane-choklad inomhus, uppkrupen i soffan framför en go film medan höstvindarna viner runt knutarna.

får se om jag får några ärenden gjorda på lunchen, har fortfarande ont i tanden så jag förväntar mig inte att kunna äta nåt. kan äta om jag är tvingad till det, med det kräver en sjuhelsikes prestation och sen har jag ont i timmar efter. men det är ändå bättre idag, ont, men inte så ont att jag inte klarar mig utan piller. än så länge iaf, ska gå förbi apoteket på lunchen för säkerhetsskull. mota olle i grind eller va nu mamma brukar säga.. tänker inte riskera en upprepning av lördagsmorgonen iaf, vaknade 5.20 av tandvärk och insåg att jag inte hade nå piller hemma. bitter? jag? inte alls. för dagen efter vill man ju aldrig sova ut i lugn och ro?


*ta taa*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0